Like-kampagner på Facebook

  • Hvad?
  • Hvordan?

Din følgerskare kan enten opbygges organisk og/eller betalt. Det kan ofte være både nødvendigt og en fordel at køre dedikerede like-kampagner (hvor man opbygger sit community – eller en del af det – ved at betale for det) for at opbygge en større volumen af følgere og en kritisk masse at kommunikere sine budskaber til og med. Du kan målrette din kampagne meget specifikt, så den kun rammer for dig interessante følgere. Og som med alt andet reklamefremstød handler det om at kommunikere med så præcise budskaber som muligt, så du kun rammer følgere, der rent faktisk har en interesse i din side og dens budskaber. Det vil sige, jo mere rent og ærligt du reklamerer for din Facebook-side og dens formål, jo større er dine chancer for at finde de helt rette følgere. Husk også at målrette dine kampagner på de rette parametre demografisk og geografisk.

Facebook giver dig muligheden for en lang række måder at reklamere for din side på og har udviklet en specifik metode, der kun har til formål at skaffe flere likers til din side. Du skriver selv en kort tekst til reklamen og vælger selv billedet, der skal promoveres med teksten. Brug gerne flere forskellige billeder (husk at skære til i det rette format). Facebook vil automatisk sortere de billeder fra, som færrest reagerer på, således at kun det billede, som flest bliver fanget af, promoveres.

Der er forskellige muligheder for at opsætte budget. Du kan vælge et samlet beløb, du vil bruge for en vis periode, eller et dagsbudget. Følg med i din kampagne løbende for at se, om den forløber efter hensigten. Gør den ikke det, så stop den og forsøg med en anden tekst og andre billeder. At annoncere på Facebook – på den ene eller den anden måde – er relativt billigt, og derfor er det også muligt at lave fejl uden det koster de store budgetter. Tilgangen kan derfor være agil og testbaseret.

Mere information om emnet

og her kan du opsætte din like-kampagne

  • Eksempler

like kampagner


This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION