Facebook-konkurrencer

  • Hvad?
  • Hvordan?

Du har interesse i, at dit community er aktivt og interagerende og ikke blot en passiv skare af følgere. Jo mere aktivt dit community er, jo mere vil din side og dit indhold brede sig ud til et endnu større potentielt publikum. Forskellige tiltag kan skabe ekstra dialog og interaktion som fx konkurrencer på din sides væg. En konkurrence skaber både aktivitet på din side, men den store ekstra aktivitet forgrener sig ligeledes, fordi deltagernes Facebook-venner også vil kunne se, at deres Facebook-ven interagerer med en bestemt side. Sørg for kun at køre konkurrencer, der er relevant for din sides indhold og ikke for ofte, da det hurtigt kan blive opfattet som spam.

Find en passende præmie til din konkurrence – billetter til events, produkter, eksklusiv adgang etc. kan alle have relevans, så længe de knytter sig til din sides øvrige indhold. Konkurrencereglerne skal være simple, så barriererne for deltagelse ikke sætter en stopper for mange deltagere. Stil fx dine følgere et helt enkelt spørgsmål eller bed dem tagge den person, de ønsker at dele præmien med, så konkurrencen automatisk deles med flere følgere. Vær opmærksom på, at Facebook ofte ændrer reglerne for konkurrencer på en Facebook-side. Eksempelvis er det p.t. ikke i tråd med Facebooks regler at bede dine følgere om at like din side for at deltage i konkurrencen.

Mere information om emnet

  • Eksempler

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION