Analyse – Den Digitale Storbyrejsende

Tiden er dyrebar på storbyrejsen, og de sociale medier hjælper den rejsende til at være mere effektiv. På de sociale medier har den rejsende sit netværk med, og det bliver på den måde nemmere at træffe de rigtige valg og få de bedste oplevelser med hjem.

Det er blot nogle af konklusionerne i analysen ‘Digitale Storbyrejsende’, der søger at forstå, hvorledes storbyrejsende benytter sociale digitale platforme i forbindelse med rejsen og via dette komme med anbefalinger til, hvordan man med denne viden kan understøtte de rejsendes behov på sociale digitale medier, og således som destination styrke relationen til de rejsende.

Analysen opstiller en række behov, som storbyrejsende forsøger at få indfriet gennem brugen af sociale medier og andre digitale tjenester:

Kontrol – at undgå ’dårlige’ eller ligegyldige oplevelser.
Effektivitet – at tilrettelægge den knappe tid på en storbyferie bedst muligt.
Sikkerhed – at være sikker på at træffe de rette valg før og under ferien.
Det unikke – at finde det ’nichede’, lokale og den autentiske stemning.
Identifikation – at finde oplevelser der passer til den enkeltes behov og interesser.
Forhold og forbindelsen – at holde kontakten til familie og venner.

Analysen ‘Digitale storbyrejsende’ er opdelt i to delanalyser:

Delanalyse 1 ’Digitale strategier hos storbyrejsende’ beskriver behov som sociale, digitale platforme understøtter hos den storbyrejsende og fremstiller forskellige typer af digitale rejseprofiler.

Delanalyse 2 De storbyrejsendes digitale platforme kategoriseres typer af platforme og communities, der anvendes i forbindelse med storbyrejsen i forhold til, hvilken type ‘problemer’ de løser for den rejsende.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION