Målretning af posts defineret ud fra sprog

  • Hvad?
  • Hvordan?

Hvis din Facebook-side indeholder flere forskellige nationalitetsgrupper, kan det være en fordel at lave sprogversioneringer i dine posts for at gøre dine budskaber så vedkommende som muligt. Du behøver ikke at målrette alle posts på flere forskellige sprog. Ofte er dansk og engelsk tilstrækkeligt. Vurder om din post er relevant for alle nationaliteter i din følgerskare og vurder derefter, om dit budskab med fordel enten skal postes på både dansk og engelsk, eller om det i virkeligheden kun er relevant for fx din danske del af målgruppen.

Facebook tillader, at du målretter dine posts til både enkelte sprog og endda enkelte lande. Det betyder, at du kan poste samme budskab på flere forskellige sprog uden, at det er synligt for hele dit community. Funktionen, du skal bruge for at målrette dine posts til forskellige sprogbrugere hedder geo-targeting. Vær opmærksom på, at metoden kun virker i det omfang, at de brugere du forsøger at ramme har indstillet deres Facebook-konto korrekt. Det vil sige, hvis du målretter din post til engelsktalende brugere, rammer du kun de brugere, der har indstillet engelsk som et sprog vedkommende taler.

Mere information om emnet

Facebook har selv en guide til hvordan du sprogmålretter dine posts.

  • Eksempler

Herunder kan du se to ens opslag, der er blevet postet til både engelsk- og dansktalende i communitiet.

Skærmbillede-2014-09-15-kl.-23.20.11 Skærmbillede-2014-09-15-kl.-23.20.30



This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION