Vær Insta
Hvad?
Hvordan?
Årstiderne skifter, solen går op og ned. På @visitcopenhagen prøver vi at fortælle historien om København her og nu. Når den første sne falder over byen, når de lyserøde kirsebærtræer springer ud på Bispebjerg Kirkegård, når det har regnet og alle laver de såkaldte puddle shots, eller når der er Ironman i byen. Vi vil også være en del af den fælles oplevelse og fortælle historien fra vores vinkel. Det er for os den vigtigste måde at inspirere på og gå i dialog med andre Instagrammers. København er levende, og der sker noget spændende netop i dette øjeblik. Hele præmissen for Instagram er, at du poster billeder og film lige nu og her – som hovedregel ikke billeder, der er flere dage gamle. Dine følgere vil vide, hvad du laver lige nu og her.
Tænk tiden, årshjulet, datoer og events ind i din planlægning af indhold på Instagram. Der er altid kroge til at fortælle din historie. Instagram er for mange også en vigtig kanal at følge en live-dækning af et event på. Hashtagget er lejrbålet, alle mødes om. Hvis du ikke kan være til stede fysisk, så kan du ved at følge hashtagget få en fornemmelse af stemningen og eventet.
Eksempler
Fotos fra @kmdironmancopenhagen. Billedet af Kronprinsen blev kryds-postet på KMD Ironmans Facebook-side og opnåede over 20.000 likes og over 1000 delinger. Instagram er for mange af os en vigtig kanal at følge en live-dækning af et event på. Hashtagget er lejerbålet, vi alle mødes om. I dette tilfælde #kmdironmancopenhagen