Vælg de rigtige sociale medier – få aktive frem for mange inaktive

  • Hvad?
  • Hvordan?

Arbejdet på de sociale medier kræver ressourcer, og det er derfor vigtigt at vælge de rigtige sociale mediekanaler i forhold til kernemålgruppen. Hovedreglen er: Hellere have få sociale mediekanaler, hvor I er aktive og har bygget kanalen ordentligt op end at sprede jeres kræfter over en masse halve løsninger. Dog bør du sørge for at registrere en profil på alle de medier, der er buzz omkring, så ikke andre når at tage dit navn på mediet. Gør dog opmærksom på, at I ikke er aktive på kanalen.

Inden du kaster dig over et nyt socialt medie, så vær kritisk og kig på, om I har optimeret jeres nuværende sociale medieindsats. Får I nok ud af de eksisterende medier, I er på, i forhold til jeres mål om fx kundetilfredshed, salg, branding etc. Har I udnyttet mediet til fulde, eksempelvis seo-optimeret alle videoer på Youtube eller lavet en postplan på Facebook, der giver værdi. Kan du spare arbejdsgange ved at udnytte indhold på tværs af kanaler fx hente et Facebook-feed ind på jeres website, så I kun poster nyheder på Facebook frem for at opdatere to steder, eller bruger du Youtube som database for alle de film, der bruges på dit website.
Når du på den måde har sikret, at jeres eksisterende indsats er optimeret på alle punkter, så læg en plan for indsatsen på det nye medie, der er interessant for din målgruppe og dermed dit brand.

  • Eksempler

CPH:DOX: Festivalen havde oprettet en Youtube-kanal, og der lå et par gamle produktioner.

Cph dox gammel


Efter 


cph dox ny



Copenhagen Cooking: Vær tydelig omkring, at der ikke sker noget på din kanal, så dine følgere ikke forventer noget af dig, du ikke kan efterleve.
inaktiv eksempel

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION