Tweet ofte
Hvad?
Hvordan?
Twitter er et socialt medie, men også i høj grad et nyhedsmedie, og i modsætning til på Facebook bliver det på Twitter ikke betragtet som spam, når en virksomhed opdaterer mange gange dagligt. Men tweet ikke for en hver pris! Dine følgere stoler på, at du kun giver dem relevante og interessante nyheder og updates, og dit brand svækkes, hvis dine tweets mangler kvalitet.
Nogle virksomheder med en stor følgerskare kan tweete op til 30 gange i døgnet, mens andre nøjes med to tweets om dagen. Det optimale antal daglige tweets afhænger af, hvilket formål du har på Twitter og af dine følgeres forventninger til dig og din virksomhed. Ønsker du for eksempel at sælge, promovere, eller starte en samtale? Dine følgere forventer at høre fra dig, men kan hurtigt gennemskue, når du tweeter for tweetets skyld. Det er derfor vigtigt at finde en balance mellem at være informativ og være generende, og kun opdatere med interessant og væsentligt indhold i en stil og på en måde, som passer til dit brand.
Nogle virksomheder med følgere placeret i alle verdens tidszoner, har succes med at poste det samme tweet flere gange i døgnet, så alle følgere kan få de samme tweets på de samme tidspunkter.
Eksempler
CNN, DSB og Starbucks Coffee er eksempler på tre Twitterkonti, hvorfra brugerne forventer meget forskelligt indhold. Hvis CNN ikke tweeter nyheder mange gange i løbet af en dag, finder nyhedsjunkierne en anden nyhedskonto, de kan følge. Starbucks tweeter i gennemsnit et par gange i døgnet, som oftest med sjove inputs og fine billeder, som brugerne holder af. Pendlerne følger DSB på Twitter for at følge med i aflysninger af toge mm., og ønsker derfor ideelt set aldrig at høre fra dem.