Skab et univers, der er tro mod dit brand
Hvad?
Hvordan?
Pinterest er muligvis det tredjestørste sociale medie efter Facebook og Twitter, men det er stadig et relativt nyt medie i Danmark, som mange virksomheder og brands stadig kæmper med at knække koden for. Det handler først og fremmest om at skabe et spændende univers, der er tro mod dit brand. Universet skal appellere til dine kunder/tilhængere. De skal med andre ord kunne identificere sig med dit univers, så de får lyst til at dele dine boards og pinne dit indhold, så dit content bliver spredt til flere potentielle tilhængere.
Det handler i høj grad om, at du skal kende dit brand grundigt, så du ikke ’farer vild’ på Pinterest og kommer til at pinne søde kæledyr eller lækre kager, hvis du fx repræsenterer en musikfestival. Dine følgere skal kunne se, hvem du er, og hvad der inspirerer dig. Lav en brainstorm med Pinterest eller social media teamet og definer, hvilke kategorier, der skal fortælle historien om jeres brand. Repræsenterer I fx en musikfestival, så sæt jer i brugerens sted og find frem til, hvad jeres følgere synes er interessant ved jer. Det kan være, at det i ligeså høj grad er festivalmoden, samværet med vennerne som det er det, der foregår oppe på scenerne. Fortæl den historie med jeres univers. Skab spændende og inspirerende boards og pins. Der er et stort potentiale for de brands, der håndterer mediet rigtigt.