Promover din Pinterest på andre sociale medier og website

  • Hvad?
  • Hvordan?

Det er en god idé at promovere din Pinterest-konto på dit brands andre sociale medier og på dit website. På den måde kan du opnå en stor stigning i antallet af følgere og dit indholds viralitet. Samtidig skaber du en synergi blandt dine forskellige mediekanaler ved at lave interne links mellem de enkelte platforme.

Der er flere måder at dele din Pinterest-indhold på dine andre etablerede mediekanaler på. Del løbende boards og pins på din Facebook, men ikke for ofte, da det hurtigt kan blive opfattet som spam. Husk også, at du forhåbentlig har flere følgere, der er tilhænger af dit brand på flere kanaler. Især den gruppe vil finde det forstyrrende, hvis indhold altid postes dobbelt. Så alt med måde. Tilføj også en Pinterest-tab på din Facebook, så folk kun ved et klik kan følge din Pinterest. Twitter og Instagram er også glimrende medier at dele din Pinterest content på – del fx ugens top pins på de forskellige medier. På dit website kan du med en ‘Pin-it’-knap, gøre det nemt for andre at tilføje indhold fra dit website på Pinterest. Se alle Pinterests forskellige muligheder for integration af widgets.

  • Eksempler

Et brand, der er rigtig god til såkaldt cross-promotion er LOWEs: http://www.pinterest.com/lowes/. Virksomheden deler indhold på tværs af alle platforme, og det er i øvrigt nemt for en følger at få overblik over, hvilke sociale medier de er til stede på. Se fx denne app på Facebook: https://www.facebook.com/lowes

PROMOVER-DIN-PINTEREST-PÅ-ANDRE-SOCIALE-MEDIER


På Facebook har VisitCopenhagen en app, der dels henter indhold fra Pinterest dels linker over til at se mere indhold på Pinterest. Som det ses nedenfor, så ser brugeren de forskellige boards på Pinterest.

screen dump_pinterest1


This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION