Krydspromovering – offline og online spiller sammen

  • Hvad?
  • Hvordan?

Ikke alle er til stede på alle sociale medier – langt fra. Nogle er på Twitter, andre på Instagram, og du fortrækker måske et website. Derfor er det vigtigt, at du krydspromoverer dine kanaler, så brugeren hurtigt og nemt finder sin fortrukne platform. Det gælder hele vejen rundt – fra autosignatur, website, visitkort, brochurer og sociale mediekanaler.
Offline materiale kan skabe trafik og engagement på de digitale kanaler, specielt når der er en event, hvor communitiet er samlet, og du fx gerne vil skabe engagement omkring et hashtag. Tænk i gadgets, som er ’hot’ blandt communitiet eksempelvis t-shirts, kasketter, drikkedunke, klistermærker, postkort, etc.

Tjek alle dine nuværende kanaler igennem – både sociale medier, website(s), autosignaturer og brochurer. Du behøver ikke nødvendigvis at krydspromovere alle dine sociale mediekanaler, men vælg evt. det eller dem, hvor du er mest aktiv. Muligvis har du kanaler, der er consumer-rettede, og andre der er B2B. Tænk også i events, hvor du ønsker at aktivere folk omkring et hashtag.

  • Eksempler

KMD Ironman Copenhagen: Hashtag på drikkedunken, der bliver gemt og brugt lang tid efter stævnet. For mange deltagere er drikkedunken et samleobjekt.

social_media_kan ikke staa alene

CPH:DOX: På Youtube-kanalen krydspromoverer CPH:DOX deres website og andre sociale medier.

social_media_kan ikke staa alene

Læg alle Thomas’ produktioner ind.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION