Vær aktiv og til stede

  • Hvad?
  • Hvordan?

På alle sociale medier gælder det, at du skal være aktiv og synlig som afsender af kanalen. Det sociale aspekt samt dialogen er grundessensen i ens tilstedeværelse på medierne, og hovedreglen lyder, at et brand kun skal være til stede på et socialt medie, hvis der er ressourcer til at passe og pleje mediet tilstrækkeligt. Det kræver et dedikeret stykke arbejde med ethvert socialt medie, hvis et brand skal opnå succes, og derfor kan mediet sjældent styres ’med venstre hånd’.

Der er forskellige måder at være aktiv på afhængigt af hvilket sociale medie, du befinder dig på. Men på alle platforme gælder det, at du skal være en synlig spiller i dit community. Tænk altid, at du som afsender ikke har en opgave med at envejskommunikere til dit community. Du er derimod en del af det, og du skal deltage i den fortløbende dialog, svare på kommentarer og være deltagende på lige fod med resten af communitiet. Vær en medspiller i højere grad end en afsender.

  • Eksempler

Vores intensive arbejde med VisitCopenhagens instagram-konto har båret frugt. Kanalen (og personerne bag) er i dag en velanset del af communitiet. Holdet bag kontoen er selv til stede i fysiske arrangementer og arrangerer også selv happenings for communitiet for at støtte de stærke københavnerambassadører, der hjælper os med at bære fortællingen om København rundt i verden.

Her kan ses et eksempel på, hvordan communitiet kommer med feedback på, hvad de ønsker på vores kanal.

vær aktiv og til stede

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION