Social media listening

  • Hvad?
  • Hvordan?

Social media listening eller social media monitorering giver indsigt i, hvad der bliver sagt om et brand, en virksomhed, et produkt, et emne eller en person i sociale medier som f.eks. Facebook, Twitter og blogs. Det giver indsigt i, HVAD man taler om i et community om fx heavy metal musik eller triatlon, HVOR man taler om det (identificering af nichemedier, blogs etc.) og HVEM der taler om det (identificering af key players).

Der er bureauer, der er specialiseret i at lave sådanne analyser, men der findes også en række gratis monitoreringsværktøjer. Monitoreringsværktøjet scanner samtaler på internettet for specifikke nøgleord. Visse værktøjer kan søge på helt op til 4-5.000 nøgleord. Derfor er noget af det vigtigste at udvælge de rette nøgleord, så man er sikret at søge på det rigtige indhold. Værktøjet kan dog ikke stå alene. Hvis man skal få noget ud af social media listening, er den menneskelige analyse essentiel.

Gratis monitoreringsværktøjer

  • Eksempler

Læs mere om hvordan social media listening blev brugt til at identificere key players i heavy metal-miljøet i Sverige og Norge.

Læs mere

  • Testimonial

”Vores overordnede mål var at få flere nordmænd og svenskere til at besøge festivalen. Det har været en kæmpe øjenåbner for os, og det er en verden, vi ikke kendte på forhånd. Med social media listening kan man arbejde på en helt anden måde med PR og marketing”

Jeppe Nissen

Talsmand for Copenhell

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION