Key opinion leaders

  • Hvad?
  • Hvordan?

Key opinion leaders er de folk, der er aktive i communitiet, og som typisk har opbygget en stor og engageret følgerskare – typisk omkring et bestemt emne eller niche – og som bliver opfattet som smagsdommere. Med andre ord betyder det, at det, de siger, har stor vægt. Hvis de kan lide noget, så er der stor chance for, at deres community også vil kunne lide de samme produkter eller services.
De er linket mellem dig og kunderne. Communitiet lytter til dem, og hvis du kan få dem til at bære dine fortællinger, dit indhold, dit brand videre for dig, så vil det have en langt større effekt, end et reklamebanner nogensinde kan få.

Brug key opinion Leaders i din research. Som smagsdommere i fællesskabet har deres mening værdi, og du har større chance for at ramme plet med dit indhold. Tænk dem også ind i produktionen af dit indhold, der er større chance for, at en film med en ‘kendt’ i communitiet vil blive set end en ukendt, og derudover også større chance for, at key opinion lederen vil poste dit indhold på vedkommendes egen kanal, hvis han/hun indgår i indholdet.

  • Eksempler

Copenhell-film:
Vi klippede et interview sammen med nogle af de store musikere i heavy metal-miljøet. Et af de interviewede bands postede videoen på deres Facebook-side: Lamb of God har 3.4 mio. følgere, og posten fik 2.200 linkes, 162 delinger og 64 kommentarer.


What does metal mean to you’ på Copenhells Facebookside:

 lamb of god

Den danske kronprins deltager i KMD Ironman Copenhagen:

Billedet her under blev taget ved målstregen og krydspostet på Facebook og gik viralt til et stort antal mennesker på meget kort tid (se antal likes og delinger under billedet).

kronprinsen



This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION