Instaride og instawalk

  • Hvad?
  • Hvordan?
  • Resultater

Instawalk, instameet eller instaride er, når en gruppe brugere af den sociale billeddelingstjeneste Instagram mødes til en fælles fotoekspedition, hvor de enkelte instagrammers sædvanligvis uploader en række billeder under definerede hashtags. For et brand kan der være rigtig god eksponering i en instawalk, hvis man skruer forløbet ordentligt sammen.

Fænomenet er eksploderet den seneste tid (og det ses ofte, at de inkarnerede Instagrammers rejser verden rundt – også på egen regning – for at møde sine ’kollegaer’), og derfor skal du som brand give instagrammers noget unikt fx invitere dem til en pre-launch eller invitere om bag scenen, hvor alle ikke normalt har adgang. Du kan vælge at invitere alle eller kun nogle få instagrammers med et stort antal følgere, som i forvejen fotograferer inden for det emne/tema, som du repræsenterer. I forbindelse med kampagnen ’Ridecopenhagen’ udvalgte vi fx instagrammers, som i forvejen, havde stort fokus på cyklen og bevægede sig rundt i København på cykel.

Find på idéen og rådfør dig med en eller flere inkarnerede instagrammers for at teste, om din idé holder og er interessant for instagram communitiet. Find en dato og et tidspunkt, og husk at mange instagrammers har fuldtidsarbejde, og derfor skal et arrangement helst ligge uden for arbejdstiden. Invitér enten bredt via dine egne kanaler og fx forskellige instagram-communities eller vælg at invitere udvalgte instagrammers direkte gennem deres instagram indbakke, så de oplever en form for eksklusivitet. Definér et eller flere hashtags, gerne jeres primære hashtag og et hashtag, der er defineret til turen, således at effekten kan måles. Lav evt. en konkurrence i forbindelse med turen. På den måde, kan I bedre styre, hvad deltagerne har fokus på i deres billeder.

Eksempel fra Streetstyleride:
#streetstyleride

Deltagere antal: ca. 70
Tagged billeder med #streetstyleride: 226
Brugere med en samlet reach på ca. 920.000
Ca. 70 % fra Danmark / 20 % fra Sverige / 10 % fra Tyskland, UK, US, Kina
Udgifter ca. 500 kr. til forplejning og andet

street style ride

Eksempel fra Ridecopenhagen:
#Ridecopenhagen

Deltagere: ca. 35
Taggede billeder med #ridecopenhagen
Brugere med samlet reach på ca. 650.000

Se film fra vores Instaride her.

instaride

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION