Engager dig
Hvad?
Hvordan?
Hvis du repræsenterer et produkt eller en ydelse, vil du hurtigt opleve, at dine kunder benytter virksomhedens Twitterprofil som kundeservicecenter og tweeter spørgsmål, ris og ros. Twitter er et utroligt vigtig redskab til at kommunikere med dine kunder, og ved at besvare de tweets, de sender til dig, kan du opbygge et tæt forhold til dem.
Det betragtes som god stil at besvare hvert eneste tweet, der sendes til dig eller din virksomhed, da du dermed anerkender hver en bruger, der har brugt tid og energi på at kontakte dig. Slet ikke eventuelle negative kommentarer, da det hurtigt kan betragtes som censur, men besvar dem i stedet hurtigt og kom kunden positivt i møde. Den enkelte kunde vil føle sig anerkendt, mens beskeden for andre, der læser med, vil styrke dit image som en åben og troværdig virksomhed. Dog kan enkelte kommentarer være af en sådan karakter, at I vælger ikke at besvare – i yderste instans er det ok at slette.