Branding med vandmærke og krydslinks
Hvad?
Hvordan?
Når du lægger film på Youtube, så sørg for at dit brand følger med, når folk eksempelvis indlejrer dine film på deres website eller deler dine film på sociale medier. Det gør du dels ved at vandmærke dine film dels ved at slutte hver film af med at lede seeren videre fx med et website, et hashtag eller bare et logo.
Sidst, men ikke mindst sørg for, at der i cover-billedet er links til dit website og dine sociale mediekanaler.
Du kan tilføje/ændre vandmærke på videoerne på Youtube ved at vælge ”Min kanal”, og derefter ”InVideo-programmering”. Her vælger du, hvordan logo skal vises på videoerne.
På forsiden af Youtube-kanalen kan kanalgrafikken ændres, og her kan du indsætte links til website og jeres andre sociale mediekanaler.
Eksempler
CPH:DOX: På CPH:DOX’ youtube-kanal er samtlige trailere og andre slags film vandmærket, således at CPH:DOX-brandet er synligt, når filmen bliver vist andre steder end på deres egne kanaler.
https://www.youtube.com/channel/UC58ery7ngz7XMnoEySlFSyg
Indsæt link til Youtube-guide til CPH:DOX