Boost af Facebook-opslag

  • Hvad?
  • Hvordan?

På linje med annoncerig og like-kampagner, er det også muligt at booste dine enkelte opslag på Facebook. Dit Facebook-post bliver vist til cirka 6,5 % af dine fans organisk. Det vil sige, at det kan være en stor fordel at booste posts, så de får en større rækkevidde blandt dine følgere. Det er langt fra nødvendigt med alle posts, men vurdér hvilke budskaber, der er så vigtige, at de skal ud til mange. Det kan fx være, at du ønsker at promovere salg af billetter til et arrangement, som du naturligvis har interesse i, at flest muligt ser. Du kan også vælge at booste en konkurrence, så den bliver vist over for en stor del af din målgruppe.

Ved hver enkelt post kan du nede i højre hjørne vælge at trykke boost på dit opslag. Når du aktiverer den knap, kommer der en dialogboks frem, hvori du kan vælge budgettet for dit boost. Facebook har stillet det simpelt op, så du kan se, hvor mange ekstra følgere du vil ramme med dine boostede posts for et givent budget. For relativt få penge kan du få en rigtig pæn rækkevidde på dine budskaber.

Mere information om emnet

  • Eksempler

Når du har boostet et opslag, får du efterfølgende en status på rækkevidde, kliks og ‘likes’.

boost

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION