• Hvad?
  • Hvordan?
  • Resultater

Otte toneangivende københavnere har i syv uger vist ’deres København’ gennem Wonderful Copenhagens Instagram-kampagne ’Instagram Takeover’. Nu bliver 50 af de bedste fotos udstillet til en gratis fernisering på Vesterbro 21. juni.

“Vis dit København”. Med de ord fik otte udvalgte københavnere frit visuelt spil til at vise det bedste af deres København på Instagram som et led i Instagram Takeover-kampagnen, som Wonderful Copenhagen står bag.

50 af de bedste fotos bliver nu udstillet til en fernisering på Vesterbro fredag d. 21. juni, hvor alle interesserede er velkomne til at se og købe resultaterne med hjem. Instagram-kampagnen løb af stablen i syv uger i løbet af foråret og var inspireret af et lignende koncept fra andre europiske storbyer, blandt andre Malmø, Catalonien og senest i Venedig. Her er populære personer med en god portion followers og en stærk æstetisk sans inviteret til storbyerne for at tage billeder med det mål at optimere interessen for den pågældende destination.

“Med Takeover-kampagnen har vi forsøgt at vise københavnernes fortælling gennem vores platform. Udgangspunktet var at vise nogle historier, som vi ikke selv har haft mulighed – eller øje for at fortælle. De medvirkende har haft blik for nogle utraditionelle detaljer og steder som bl.a. værelse 606 på Radisson Hotel og fra B&W-værftet på Refshaleøen Det er der kommet nogle rigtig flotte billeder ud af, som vi nu gerne vil vise for alle interesserede københavnere, ” siger Emil Spangenberg, Head of Market Communication fra Wonderful Copenhagen.

Kampagnen blev hurtigt lagt mærke til, hvilket tydeligt kunne mærkes på Visitcopenhagens Instagram-profil som på kort tid gik fra ca. 500 til i dag at have knap 10.000 followers – godt hjulpet på vej af selveste Instagram med 30 mio. followers, som selv fulgte profilen i løbet af perioden.

Alle udstillede billeder er taget af de i alt otte deltagere Thomas Søndergaard, Mathias Laurvig, Gitte Stark, Ida Lærke, Christina Nørdam Andersen, Young, Rasmus Laurvig og Bianca Madsen. Gitte Stark var en af dem, der straks sagde ja tak udfordringen.

“På min egen profil fortæller jeg i forvejen de gode historier om en by, jeg virkelig holder af. Her fik jeg muligheden for at sprede det gode budskab endnu bredere ud. Det var en sjov og meget positiv oplevelse, og jeg nød virkelig dialogen med de forskellige followers og at læse kommentarer som “dine billeder giver mig lyst til at komme tilbage til København,” siger Gitte Stark.

Instagram startede som applikation tilbage i 2010 og regnes i dag for at være det mest populære medie inden for billeddeling. I starten af 2013 havde applikationen over 90 mio. aktive brugere.

Ferniseringen finder sted fredag 21. juni kl. 17-19 på Dansk – Made For Rooms, Istedgade 80. Gratis adgang. Billederne kan på selve dagen købes for ca. 50 kroner. Alt overskud går til Børnecancerfonden.

Følg Visitcopenhagen på Instagram

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION