Grafisk genkendelighed på tværs af kanaler

  • Hvad?
  • Hvordan?

De fleste brands spreder sig i dag over flere forskellige sociale medieplatforme. Brugerne springer i dag rundt fra Facebook til Youtube til dit website, og derfor er genkendelighed på tværs af platforme utrolig vigtig. Brugerne skal tydeligt og hurtigt kunne genkende dit brand og være sikker på, at de ikke er havnet forkert. Desuden skal de nemt og hurtigt kunne springe rundt mellem dine forskellige kanaler.

Sørg for at der er en rød tråd med en genkendelig visuel identitet på tværs af dine kanaler. Det gør du bl.a. med sammenhæng i profil- og coverbilleder (hvis det er en event eller festival, så sørg for at datoer for afholdelsen er tydelige). Dernæst sørg for at krydslinke, så det ikke bliver en skattejagt for brugeren at finde frem til dine forskellige kanaler. På Youtube kan du eksempelvis lægge links ind i coverbilledet i højre side.

  • Eksempler

grafisk_genkendelighed-1024x618

På CPH:DOX’ gamle YouTube side kan det være svært at identificere, om man er landet på den officielle kanal fra festivalen, fordi der ikke er grafisk genkendelighed.

grafisk_genkendelighed1


This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION