Husk midler til Facebook-annoncering

  • Hvad?
  • Hvordan?

Man kan lave nok så meget værdifuldt og unikt indhold, men hvis det ikke bliver set af nogen, har det ingen værdi. Når du laver et post på Facebook, er det kun ca. 6.15 % af dine fans, der ser det (organisk rækkevidde). Derfor er det i dag vigtigt at allokere annoncekroner til Facebook, hvis man har et attraktivt community her, som indhold, nyheder og events skal eksponeres overfor (betalt rækkevidde).

Det er en helt videnskab for sig at annoncere på Facebook, fordi valgmulighederne er så mange. Først og fremmest skal du fastlægge målet med annonceringen fx kliks til website, likes og kommentarer eller fx download af en mobile app. Dernæst segmentér målgruppen, så du rammer de helt rigtige mennesker i dit Facebook-community. Endelig er det en god idé at teste forskellige annoncetyper af og udformningen af annoncen fx variér tekst og billeder.

Mere information om emnet

Facebook har selv lavet nogle rigtig fine guides til annoncering.

  • Eksempler

Nedenstående konkurrence-post blev boostet med 700 kroner i annoncering. Arrangementet blev udsolgt på to dage.

axelborg

Et eksempel på et salgspost, hvor der er arbejdet meget med billedet.


annoncering


This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

NAVIGATION